به یک سبز ملایم مگر نمیشود دل بست؟

درختی سبز در اعماق جنگلهای گیلانم
که از لبخند لبریزم ، که از گریه گریزانم


*سید حمیدرضا برقعی
با خیلی دخل و تصرف!!!

لطفن لبخند بزنید:)
اینستاگرام من:
_eversmiling_

کلمات کلیدی

من مسئول ِ گلمم...

دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۴۴ ق.ظ
تمام دیروز عصر،که توی ماشین نشسته بودم،گلدان جدید ِ هم اسمم به بغلْ، ماشین نصف ِ گیلان را دور زده بود.گلم را به عمه نشان داده بودم.خاله هم که حنا را دیده ،پرسید "چرا انقدر به گل و گیاه علاقه داری؟" و من تنها برگهای حنا را نوازش کردم.هندوها،معتقدند  روح پس از "مرگ" جسم را مانند لباس کهنه ترک می‌گوید و لباس نو می‌پوشد ،من اما تکه ای از روحم،قبل از مرگ،لباس جدیدی به تن کرده بود.حنایی که در خاک ریشه داشت،بخشی از من بود که سرگردانی را پشت سر گذاشته و پاگیر شده و گل داده بود.حنای ریشه دار  ِ من نیاز به مراقبت داشت،محبت،توجه.روزی دو بار کنارش نشستن و گل گفتن ِ من و گل شنفتن از روزهای پر نور،از روزی که گلدان براش تنگ باشد و قلبش بگیرد.از باغ و باغچه که علف هرز و شته و حلزون از سر و کولش بالا بروند و باید به غنچه هاش فکر کند.باید با خودم حرف بزنم،شاید فردا روز ِ پر نور تری باشد برای شکوفه دادن.
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
همیشه لبخند

نظرات  (۴)

۱۱ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۶ نیمه سیب سقراطی
الان من گل هم اسمم نیست و دلــــــــــــم مراقبت و محبت و توجه و روزی دو بار کنارش نشستن و گل گفتن و گل شنفتن از روزهای پر نور خواست  تکلیف چیه ؟!

+ بی اغراق متن بی نظیری بود و ایده ی خلاقانه ای داشت :)
پاسخ:
همه دخترا گلن،حضرت علی میگه المراه ریحانه:)
وقتی ذات یکی گل باشه،چه فرقی میکنه اسمش چی باشه؟
میتونی یه اسم گل ِ در گوشی برا خودت انتخاب کنی حتا:دی
یا اینکه  یه گل بخری برا خودت،اسم خودتو بذاری روش،باهاش حرف بزنی:))

+موچکرم^___^
++بنفشه آفریقایی سفید هم خیلی خوبه:)
کلن گل ِ بی تفاوتیه نسبت به نور و فصل،بهش برسی و شوک بهش وارد نشه،همیشه گل داره و سبزه:)
۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۸ ریحان ِ . میم
جاان:)
پاسخ:
^___^
۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۶ هادی (قالب حرفه ای وبلاگ)
قلمت مانا ... نوشته ات رو که خوندم تیتراژ ابتدایی سریال شمعدونی توی ذهنم اومد و گلدونی که توی ماشین تو خیابون حرکت می کرد ... از نوشته ات لذت بردم ...
پاسخ:
ممنونم:)
تیتراژ شمعدونی رو ندیدم اصلن،خود فیلمشو هم سر جمع پنج دقیقه،گذری دیدم:)
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۳۶ فاطمه (خودکار بیک)
اسم گلت خیلی شاعرانه است !
من دوتا کاکتوس دارم به نام های تیمور و چنگیز :دی
که البته اسمشون بخاطر کاکتوس بودنشون قابل توجیحه
پاسخ:
:)))
اسم گلم اسم خودم هم هست:))
بله بله:دی
البته من یه کاکتوس داشتم،اسمش مستر گرو بود(ترکیب گرین و بلو)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">